Ons bezoek aan diverse scholen

Over ons » Ons bezoek aan diverse scholen

Ons bezoek aan diverse scholen

In deze rubriek kunt u foto’s zien en verhaaltjes lezen van kinderen die ons team scholenvoorlichting heeft bezocht.

 

 

Onderstaande tekeningen zijn gemaakt door leerlingen van basisschool de Kiezel. Ze geven hier blijk van waardering.

Samen in een rolstoel op pad. Wat was dat zwaar.


Op woensdag 27 en donderdag 28 februari zijn er mensen van het Gehandicapten Platform Best op het Heerbeeck College geweest.
Zij hebben de introductie gedaan van het project  ‘Als ik jou was’, waar de leerlingen van de mavo brugklas de komende weken mee aan de slag gaan.

De leerlingen hebben zelf ervaren  hoe het is om slechtziend, slechthorend, een verlamming te hebben  of afhankelijk van een rolstoel te zijn. Verschillende leerlingen kwamen daags na het rijden in de rolstoel met spierpijn en pleisters op de blaren op school:  “Dat is echt wel heel erg zwaar hoor, ik wil nooit meer in een rolstoel”.

Hieronder een kort verslag van een jongen die heeft ervaren hoe het verplaatsen met een rolstoel gaat.

Vandaag kwamen er mensen van het Gehandicapten Platform Best bij ons op school. We gingenverschillende dingen doen. Een paar kinderen mochten met een rolstoel gaan rijden. Toen we begonnen met rijden gingen we eerst door de deur. Het zag er makkelijk uit maar dat was het niet. Je moest eerst de deur open doen en dan nog over de drempel, dus je moest een klein sprongetje maken over de drempel. Uiteindelijk was iedereen er door heen en gingen we over het fietspad. Dat was nog lastig, want de weg is een beetje scheef. Dus je moest met je linker hand harder duwen dan met je rechter hand. Het irritantste was als je bij een stoeprand aankwam.  Dan zat er een soort van heuveltje omhoog, maar als je er af wilde dan was het bij de weg niet goed aangelegd. De weg sloot niet aan op de straat dus als je er af wilde dan viel je tegen de weg aan en viel je bijna om.  Het leukst was dat we in een speeltuin van een heuvel af gingen.

 

Einde.